T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
HATAY / YAYLADAĞI - Yayladağı Anadolu İmam Hatip Lisesi

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ

  • Çalışmaya başlamayı sağlamak için
  • Çalışmayı düzenli devam ettirebilmek için
  • Zamanı daha etkili kullanabilmek için
  • Daha etkili öğrenebilmek ve kalıcılığı arttırabilmek için
  • Başarılı olabilmek için verimli ders çalışmamız gerekir.

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NEDİR ve NEDEN GEREKLİDİR?

Verimli ders çalışma; uygun bir ortamda, önceden hazırlanmış bir plan dahilinde, belli bir amaca yönelik, doğru stratejilerin izlenip yoğunlaşarak gerçekleştirilen çalışmadır.

 Öğrencilerin çoğu zamanlarının büyük bir kısmını ders çalışmaya ayırmalarına rağmen yine de başarılı olamamaktadır. Başarısız öğrenci yoktur,nasıl ders çalışacağını bilmeyen öğrenci vardır. Unutmayalım ki bilinçsizce çok çalışmak değil, bilinçli bir şekilde verimli çalışmak başarıya götürür.

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ NELERDİR?

Her öğrencinin bireysel farklılıkları göz önüne alındığında çalışma yöntemlerinde bazı farklılıklar olacaktır.Fakat herkes için geçerli genel çalışma yöntemlerinin olduğu da unutulmamalıdır. Verimli ders çalışma teknikleri başlıklar halinde aşağıda anlatılmıştır.

1.PLANLI ÇALIŞMAK

Çalışmaya nereden başlayacağınızı, hangi derse ne kadar vakit ayıracağınızı, ne zaman mola vereceğinizi bilmiyorsanız plan yapma konusunda eksikleriniz var demektir.

Çalışma planınızı aşağıda verilen bilgileri göz önünde tutarak kendi ihtiyaçlarınıza göre hazırlayabilirsiniz. Ayrıca günlük, haftalık, aylık planlamalar yapmak çalışmalarınızda büyük kolaylık sağlayacaktır.

ÇALIŞMA PLANI HAZIRLARKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER

  • Önemli günlük etkinlikler haftanın her günü için ayrı ayrı gözden geçirilmelidir.
  • Uygulanabilir ve esnek olmalıdır.
  • Yazılı olmalıdır ve görülebilecek bir yere asılmalıdır.
  • Dersler haftalık plana dengeli bir şekilde dağıtılmalıdır.Zor öğrenilen derslere en verimli saatlerde çalışılmalıdır.
  • Çalışılacak ders ile ilgili hedefler konulmalıdır. Bu bir süre hedefi (her dersi 45 dakika çalışmak) ya da çalışılacak materyal hedefi (bir ünite bitirmek ya da belli bir sayıda soru çözmek) olabilir.
  • Ders planında belirtilen saatlere uymak çalışma alışkanlığı kazanmayı kolaylaştırabilir.
  • Yatmadan önce yapılan kısa tekrar, çalışılanlaın daha iyi öğrenilmesini sağlar.

2. ÇALIŞMA ORTAMINI DÜZENLEMEK

Öğrencinin çalışma ortamını düzenlemesi çalışma verimini önemli ölçüde etkiler. Çalışma ortamı; toplu, düzenli, sade, ortalama ısı ve ışık kaynağına sahip, gürültüden uzak dikkat dağıtacak görseller veya eşyalar bulunmayan bir ortam olmalıdır. Uzanarak çalışmak rahat gibi görünse de dikkati toplamayı zorlaştırdığı için tavsiye edilmez.

3.NOT TUTMAK

Ders dinlerke ya da çalışırken önemli bilgileri not almak bilginin kalıcılığını arttıracaktır. Renkli kalemler kullanmak, şekillerden, grafiklerden ve görsellerden yararlanmak notun daha düzenli olmasına ve zihinde daha iyi depolanmasına fayda sağlar.

4.ETKİN DİNLEMEK

Öğrenci dersi dinlerken anlamadığı noktaları öğretmene sorarak kendi görüşlerini açıklamalı ve derse katılmalıdır. Dersten önce ders kitabı, yardımcı kitap ve kaynak kitaplardan yararlanarak konu hakkında hazırlık yapılması dersi etkin dinlemeyi kolaylaştıracaktır.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 29.02.2024 - Güncelleme: 29.02.2024 13:24 - Görüntülenme: 25
Kaynak: T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI 3 ADIM REHBERLİK Kitabı
  Beğen | 0  kişi beğendi